FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
V súlade s ustanovením § 7 odst. 1 a. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru.
Právo na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku prislúcha spotrebiteľovi. Spotrebiteľom môže byť iba fyzická osoba, ktorá si objednáva tovar výlučne na súkromné účely, nie teda právnická osoba.
Spotrebiteľ je zároveň povinný v odstúpení od zmluvy uviesť kontaktné údaje a číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný tovar poukázaná zo strany obchodníka. Formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy nájdete tu:
Forumulár ODSTÚPENIE OD ZMLUVY.pdf
Vyplnený formulár prosím vytlačte a priložte ho k vrátenému tovaru, inak vašu zásielku nebude možné správne identifikovať.
V prípade uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy sa za dostatočné považuje, ak odošlete formulár o dostúpení písomne na adresu predavajúceho, pred uplynutím lehoty na odstúpenie.
Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Pokiaľ odstúpite od kupnej zmluvy v súlade so zákonom 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka , sme povinní vrátiť Vám všetky platby, ktoré sme od Vás pri nákupe dostali, vrátane poplatku za prepravu, ak bol účtovaný a vraciate všetok tovar z objednávky.
Vrátenie platby
Peniaze za tovar zašleme najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy, nie však skôr než dôjde k doručeniu vráteného tovaru vrátane vyplneného formulára späť na naše oddelenie (prípadne než preukážete, že vrátený tovar nám už bol odoslaný).
Pokiaľ nebolo výslovne dohodnuté inak, používame na vrátenie platby bezhotovostný prevod na bankový účet. Ak ste objednávku uhradili kartou cez platobnú bránu, suma za riadne vrátený tovar Vám bude zaslaná späť na kartu prostredníctvom platobnej brány. Za účelom vrátenia platby Vám v žiadnom prípade nebudeme účtovať poplatky.
Darčeky a bonusy
Ak vám bol spoločne s tovarom poskytnutý darček alebo bonus, pri odstúpení od zmluvy stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť a vašou povinnosťou je spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutý darček alebo bonus. V opačnom prípade Vám z celkovej sumy vráteného tovaru bude odrátana cena tovaru, ktorý bol zaslaný ako darček ku zakúpenému tovaru.
Náklady na dopravu vráteného tovaru
Náklady na dopravu súvisiacu s vrátením tovaru nesiete v plnej výške a to aj v prípade, keď tovar pre svoju povahu nemôže byť vrátený štandardným zásielkovým spôsobom. Spätná zásielka tovaru je individuálna.
Tovar prosím pošlite na túto adresu: (nezabudnite priložiť vyplnený formulár, inak zásielku nebude možné identifikovať.) Tovar zasielajte doporučene, aby ste mali doklad o tom, že ste ho odoslali.
ATM Consulting, s.r.o.
Kukučínova 38/A
83103 Bratislava
Slovenská republika
Uvedená adresa pre vrátenie platí aj v prípade, že ste si ako metódu prevzatia zvolili Osobný odber.
Ak odstupujete od zmluvy, tovar je možné vrátiť iba na uvedenú adresu.
Za prípadnú stratu hodnoty tovaru ručíte len v prípade, ak táto strata hodnoty tovaru vznikla takým používaním,
ktoré nesúvisí s nevyhnutným odskúšaním tovaru za účelom zistenia jeho povahy, vlastností a spôsobu fungovania.
Právo na odstúpenie od zmluvy nevzniká v týchto prípadoch
-
- zmluvy na dodávky tovaru, ktorý nie je v našom e-shope bežne dostupný a bol objednaný a dodaný špeciálne na základe osobnej požiadavky zo strany spotrebiteľa.
- Odstúpiť od zmluvy nie je možné u tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní otvorený, resp. ktorého vnútorný obsah bol sprístupnený kontaktu s vonkajším prostredím, pokožkou a podobne. (Napr. šampóny, balzamy, rúže, krémy, telové mlieka, laky na nechty, opaľovacie krémy, špirály, ceruzky, holiace strojčeky, a pod.) Drogeristický tovar je možné vrátiť len v prípade, že je vrátený v pôvodnom zaplombovanom obale, bez akéhokoľvek narušenia balenia.
-
-
- Upozorňujeme na skutočnosť, že nie každý drogeristický tovar musí byť povinne plombovaný (napr. šampóny nezvyknú byť plombované), no aj pri drogeristickom tovare, ktorý od výroby neobsahuje plombu, nie je možné odstúpenie od zmluvy, ak takýto tovar nie je vhodné vrátiť v zmysle zákona 102/2014 Z.z. z dôvodu ochrany zdravia alebo hygieny.
-
-
- Odstúpenie od zmluvy nie je možné pri odstrekoch parfúmov (vôni), nakoľko v odstrekovom flakóne je vnútorný obsah prístupný kontaktu s pokožkou, čim sa nedá garantovať hygienická bezzávadnosť pri vrátení. Odstúpenie od zmluvy nie je možné ani u vôni a drogérie balenej v tzv. roll on (rollerball) flakóne, a pri niektorých vzorkách vôni, ktoré nedisponujú zataveným rozprašovačom (rozumej neodnímateľným), ale sa nanášajú rovno na pokožku, z rovnakého dôvodu ako pri odstrekových flakónoch. Odstúpenie od zmluvy parfúmov v bežnom flakóne predávaných ako celok a parfúmov, vo flakóne travalo je možné nakoľko sú pevne zatavené a nehrozí kontakt vnútorného obsahu s vonkajším prostredím.
- Ak nám doručíte Odstúpenie od zmluvy spolu s tovarom, pri ktorom z vyššie uvedených dôvodov nie je možné odstúpenie od zmluvy, vyrozumieme Vás emailom a svoj tovar si následne môžete prevziať na našej predajni, poprípade Vám bude odoslaný na vaše náklady po ich úhrade.
- Darčeky a bonusy
Ak vám bol spoločne s tovarom poskytnutý darček alebo bonus ako napr. zvýhodnená cena, pri odstúpení od zmluvy stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka, či poskytnutého bonusu účinnosť a vašou povinnosťou je spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutý darček alebo bonus. V opačnom prípade Vám z celkovej sumy vráteného tovaru bude odrátana cena tovaru, ktorý bol zaslaný ako darček alebo bonus ku zakúpenému tovaru. V prípade, že si nejaký tovar nechávate a vraciate len časť, darček alebo bonus Vám bude ponechaný len v prípade, že ste splnili cenovú hladinu nákupu, v ktorej bol poskytnutý, v opačnom prípade bude odrátany v jeho pôvodnej cene od sumy vráteného tovaru.
Prosíme Vás, aby ste sa snažili uchrániť tovar pred poškodeniami a znečistením.
Tovar nám pošlite späť v originálnom nepoškodenom balení spolu s vyplneným formulárom , kompletným príslušenstvom a so všetkými súčasťami balenia. Na zaslanie tovaru naspäť prípadne použite ochranný transportný obal. Pokiaľ už nevlastníte originálny obal, zabezpečte, prosím, použitím vhodného balenia dostatočnú ochranu tovaru pred poškodením pri preprave a vyhnite sa tak nášmu uplatneniu nároku na náhradu škody spôsobenej nedostatočným balením.
V prípade, ak spotrebiteľ vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný resp. v stave, ktorý neodpovedá stavu, v ktorom bol obchodníkom odoslaný, berie na vedomie, že obchodník je oprávnený si takto vzniknutú škodu, ktorú je obchodník povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená spotrebiteľom za objednaný tovar.
Odstúpenie od zmluvy zo strany obchodníka
Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru na sklade, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim.
Pri klasickej forme predaja (v kamennej prevádzke) vo všeobecnosti platí:
Ak zakúpený tovar nevyhovuje, či už veľkosťou, tvarom, cenou, farbou alebo ide o nevhodný výber darčeka, duplicitu..., nejedná sa o vadu výrobku. Kupujúci nemá zákonom upravené právo vynucovať od obchodníka výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí, ak výrobok nemá vady. Žiadny právny predpis nestanovuje obchodníkovi povinnosť vrátiť kupujúcemu peniaze alebo poskytnúť výmenu za iný tovar, ak ide o bezchybný výrobok. Záleží len na vzájomnej dohode medzi kupujúcim a obchodníkom a ochote obchodníka vyhovieť spotrebiteľovi.
To, že niektorí obchodníci, poskytujú výhodu možnosti vrátenia tovaru do určitých dní od zakúpenia výrobku, je len v rámci ich obchodnej politiky a vtedy si podmienky stanovujú sami (počet dní, výmena za poukážky, nákupný kredit, výmena za iný tovar, originál balenia, pôvodné visačky...).
Spotrebiteľ by sa mal vždy ešte pred kúpou výrobku v „kamennej prevádzke“ u obchodníka informovať na možnosť vrátenia tovaru, prípadne, či výmenu tovaru obchodník umožňuje a za akých podmienok.
Zákonné odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu (do 14 dní) je možné pri zmluvách uzatvorených na diaľku alebo pri zmluvách uzavretých mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
V prípade, že zakúpený výrobok vykazuje vadu, počas plynutia záručnej doby má kupujúci právo uplatniť riadnu reklamáciu. Postup pri uplatnení a vybavení reklamácie upravuje zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.